YIN YOGA

30/10/2012 22:40

Yin Yoga -  perfektní opačné praktikování

Teorie za Yin Yogou vyplívá z Taoistické víry, že každá z věcí se dá popsat dle jejich komplimentárních aspektů Yin a Yang.
Jeden z předních praktikantů tohoto stylu yogy Paul Grilley vysvětluje na svých webových stránkách, že Yin a Yang mohou být použity jak popsat vše, co jsme schopni zažívat – ať už jsou to mraky, hvězdy, les, naše myšlenky nebo naše těla. 
Základní příklad Taoistické teorie by byl: vždy je přední a zadní strana hrnečku na kávu, my je však nemůžeme zažívat obě dvě součastně.                                                                           
Ta viditelná strana hrnečku je Yang část, ta ukrytá je Yin část, obě části jsou potřebné k vytvoření hrnečku. A nebo uvažujme o tom, že nádech a výdech jsou dva opačné pohyby.
Nádech je Yang, výdech je Yin a dohromady tvoří Taoismus dýchání..
 
Tak kde je rozdíl?
Ať už praktikujete Ashtangu yogu, Bikram a nebo jemnou formu Hatha Yogy, to jsou praktiky, které se nazývají Yang yoga. 
Soustředění je především na svalovu námahu, posílení a opakování. Výhodné pro ty, kteří mají sedavý životní styl. Tyto praktiky dokáží předejít únavě a depresi.
Ale jak Grilley říká, Yang je pouze jedna poloviny rovnice. Naše těla se také potřebují naučit, jak odpočívat a být v klidu – i když se tenhle pocit může dostavit s meditací, někdy je nelehké dosáhnout takového stavu pro lidi, kteří praktikují více dynamickou formu yogy.
Taoistický pohled na yogu tvrdí, že svaly a krev patří pod Yang a pojivové vazivo a klouby – speciálně ty okolo kyčlí, pánve a bederní páteře jsou Yin. K tomu, abychom kladně ovlivnily tyto části těla je potřeba jiných druhů praktik.
 
Nový styl praktikování
První znatelný rozdíl je v tom, že se praktikuje za studena, bez primárního zahřátí  různými pozicemi a protaženími.
Toto zajistí, že se přímo ovlivňuje pojivové vazivo a ne pouze svaly – které jsou sami o sobě uvolněny než zkráceny. Jednotlivé pozice jsou drženy 3 až 5 minut a většinou se neopakují.
Většina pozic je prováděna pouze na podlaze se zaměřením na boky, kyčle, pánev a bederní páteř, což připravuje naše těla a mysl k delšímu praktikování meditace.
Teorie Tao si stojí za své, že pozice ve stoji nemohou být považovány za Yin pozice, protože ty vyžadují svalové zapojení na ochranu strukturální integrity těla.
Odvedení  pozornosti od svalů a hlouběji od kostí, tak dosáhneme hlubšího stavu relaxace.
 
Vše se skrývá ve jméně
Na první pohled se nám Yin pozice budou zdát velice známé a ano, většina je založena na klasických yogových pozicích.
Ale díky rozdílu v zaměření, Yin pozice jsou většinou jinak pojmenovány. Baddha Konasana se stává Motýlkem. Upavistha Konasana se stává Vážkou, a Halasna je známa jako Hlemýžď.
Rozdíl ve jméně poukazuje na rozdílný záměr a úmysl tohoto praktikování.

 

Here are books that provide inspiration, transformation, they are good source, place to go to in difficult times. We do have some books in studio to be borrowed. But they can be valuable part of any nice book collection in your home.

Simple Recipes for Joy

http://www.simplerecipesforjoy.com

Yoga and Vegetarianism

Hatha Yoga Pradipika

The Bhagavad Gita

Sweeping the Dust

Patangali Yoga Sutry 

Yoga Assists

http://www.amazon.com/Yoga-Assists-Complete-Visual-Inspirational/dp/1624670547/ref=sr_1_fkmr1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1439554324&sr=1-1-fkmr1&keywords=hands+on+assists+jivamukti

Jivamukti Yoga: Practices for Liberating Body and Soul

 

Contact

STUDIO YOGA LOKAH Adresa:
Zelný trh 11
Brno, 602 00
2. patro
telefon: 602 300 490 info@yogalokah.cz